Træn dine fødder og tæer

Dine fødder har godt af træning og udstrækninger. En god og nem måde at styrke fødderne på er, at gå rundt på bare fødder. Så smid skoene og gå en tur – allerhelst i sand eller lignende, der giver både afslapning og rigtig god muskeltræning for dine fødder og tæer.

Træn dine fødder og tæer – Lamisil
Flere øvelser til dine fødder og tæer

Stræk Storetåen
Sæt en tyk elastik om begge storetæer og prøv at trække dem fra hinanden. Hold stillingen i 5 sekunder. Gentag 5-10 gange.

Stræk tæerne
Sæt en elastik om alle tæerne på den ene fod og spred tæerne. Hold stillingen i 5 sekunder. Gentag 5-10 gange og gør det samme med den anden fod.

Massage med en golfbold
Tril en golfbold rundt med venstre fodsål i ca. 2 minutter. Skrift så til højre fodsål. Denne øvelse er behagelig og god til udstrækning af fodsvangen.

Hold håndklædet
Læg et lille håndklæde på gulvet og saml det op med tæerne. Hold det i 5 sekunder. Gentag 5 gange med hver fod. Hvis du lider af tåkramper, vil du have særlig gavn af denne øvelse.

Flere øvelser til fødderne og tæerne – Lamisil